måndag 31 mars 2008

Minnen

När man sitter hemma och inte har så mycket att göra kommer många minnen till en. Jag satte mig till exempel och tittade i ett gammalt fotoalbum från när jag var 4, 5 år. Vi var utomland, Gran Canaria eller Lanzarote tror jag och jag ska ta ett kort på mamma, pappa och Ludwig, men jag knäpper av kameran innan mamma hunnit tillbaka, man ser alltså ryggen på mamma, pappa som står och ser lagom glad ut och Ludwig som står och pekar på mig och flinar. Då var det skönt. Inga måsten.

Jag tittade även på bilder som bara är ungefär ett och ett halvt år gamla. Från mottagningen på
KTH. Jag insåg hur mycket jag saknar alla i Stockholm, och hur gärna jag vill bli frisk och kunna komma tillbaka till vardagen med alla vänner och Andreas. Och fester, jag har inte festat på evigheter, och nu har jag inte haft lust på ett tag heller. Men suget kommer tillbaka, trots att jag inte är sugen på alkohol så vill jag fjanta mig lite, och en öl skulle kanske inte sitta helt fel.


Inga kommentarer: