lördag 9 augusti 2008

Ensam

Igår var första ensamma dagen utan direkt sysselsättning. Den spenderades hemma i skrapan, på kth-hallen, i Andreas lägenhet och till slut i Lahäll där jag även befinner mig i skrivandets stund. Egentligen var det meningen att Signe och Malin skulle komma hit idag för att plugga matte med mig, men så blev det inte, utan nu sitter jag här själv utan någon vidare lust att göra någonting. Blir kanske en tur till affären senare för att köpa tandkräm och balsam.

I morse tog jag en kort joggintur vilket var otroligt skönt efter den oroliga sömnen. Vaknade kl 3, kl 6 och till slut kl 9 då jag gick upp. Tror att jag ska ta en liten runda imorgon bitti också. Då tar jag mig nog även hem till andreas en liten tur för att lämna lite kläder och för att vattna bonsaiträden. Det lär behövas. Sen har jag ju faktiskt behov av lite pluggning också, och det får väl bli en del av den varan resten av tiden innan tentorna. Skulle ju vara otroligt skönt att för en gångs skull inte misslyckas...

Just nu längtar jag nog bara tills Andreas kommer hem igen, jag brukar bli ganska mörkrädd om kvällarna fast jag intalar mig själv att det inte är en stor hårig psyk-gubbe som står i hörnet redo att knivhugga mig, utan att det helt enkelt är garderoben. Men det är inte lätt att säga åt sig själv.

Nåja, nu ska jag väl försöka hitta på någonting. Affären eller matten är det väl som lockar mest. Måste laga mat också...

Inga kommentarer: