torsdag 26 augusti 2010

Bakis?


Igår kväll satt jag kvar i skolan en stund för att skriva lite på inlämningarna som jag har kvar i sommarkursen. Efter det gick jag och Therese och handlade lite ingredienser till en soppa vi skull göra. Den blev riktigt bra till en början, men inte kunde väl vi veta att blomkål och morötter inte behöver koka lika länge? Eller att soppan blir brun istället för grön om den får stå på spisen för länge? Nåja, den blev god och Urban hann komma och smaka. Sen fick jag skjuts hem av dem, riktigt skönt att få åka bil för en gångs skull.

Just det, till saken hör att det stod i receptet att man skulle ha en vitlöksklyfta, men eftersom både jag och Therese gillar vitlök tänkte vi att två nog är bättre. Bara det att ingen av oss reagerade på att det stod just klyftor och inte vitlökar. Så soppan smakade ganska mycket vitlök, liksom jag gör idag...

I morse när jag vaknade kände jag mig näst intill bakis fast jag inte druckit en droppe på flera dagar. Jag har två teorier:
  1. Man kan faktiskt äta för mycket vitlök.
  2. Jag slappnade av för första gången på länge eftersom jag inte har någon tenta kvar att skriva.
Oavsett vilket som stämmer så var det jobbigt. Vaknade inte ens av min ettriga väckarklocka som jag ALLTID vaknar av i vanliga fall, för jag ställde den väl? Och inte av mobilens väckarklocka heller.

Jag fick mig i alla fall en liten sovmorgon och efter en kopp kaffe mår jag lite bättre och är snart redo för lite frukost (efter nästan två timmar...!) för att sedan nöta inlämningar.

Senare blir det nog en löprunda också, för en gångs skull har jag ju tid med det vid en annan tid än innan frukost.

Oj, blev ett mycket längre inlägg än jag tänkt, men men.

Inga kommentarer: