söndag 1 augusti 2010

Listan på allas bloggar (Snodd från Signe)

Du heter: Lovisa Elin Viola Nöid
Smeknamn: Missnöjd, Isa, Skrapan, Skruttan, Skatan, Skrotan, Visa (kärt barn har många namn...)

Låt som när du är ledsen sörjer till? Oj, det beror på varför jag är ledsen, men "You Belong to Me" med Jason Wade.

Beroende av: Andreas =D

Vad tror folk om dig? Den var svår... Jag tror att många tror att jag är väldigt oskuldsfull och rar hela tiden.
Stämmer det? Nae, inte alltid och inte till den grad som många verkar tro.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är snäll (har visserligen fått hör att jag är FÖR snäll...) och att jag är rolig och lätt att prata med.

Hur imponerar man på dig? Genom att göra någonting musikaliskt eller genom att vara riktigt snäll och hjälpsam.
Brukar du skratta för dig själv? Ibland skrattar jag åt skämt i böcker/på TV:n åt folk som gör någonting roligt, men oftast inte högt.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Möter dig och så handlar vi. Puss

Var bor du? Täby
Trivs du där? Absolut!

Har du haft sex idag: Nope.

Hur svarar du i mobilen: "Hallå" om jag vet vem som ringer "Vad vill du" om mamma/pappa ringer "Hej det är Lovisa" om jag inte känner igen numret.

Vem ringde du senast?: Andreas.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Jag är påväg mot glasiglon. Okej, då möts vi där. Puss

Antal timmar sömn inatt: 7 tror jag.

Sov du ensam: Nej.

Brukar du komma i tid: Kommer väldigt sällan sent om det väl gäller. Ibland är jag för stor tidsoptimist dock.

Hur känner du dig nu: Lugn.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart tror jag.

Vad tycker du om fötter: Jag tycker att fötter är för dåligt vårdade av alldeles för många. Ta hand om era fötter, det är de som tar er dit ni vill!

Vad saknar du: Gymnasietiden

Hade du en bra kväll igår: Det skulle jag väl påstå. Tränade på förmiddagen, pluggade lite sen, åt riktigt god middag och såg en dålig film (allt med hun.)

Favorit dryck på morgonen: Juice, har alltid druckit ett glas juice på morgonen.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Elva tolv skulle jag tro.

Är du blyg?: Lite, det var mycket värre förr, men nu för tiden får jag höra att jag inte alls är blyg vilket jag är glad över.

Sysslar du med någon idrott: Styrketräning och löpning på amatörnivå. I perioder får jag ryck och tar mig på olika pass också, önskar att jag hade tid att träna karate som är den bästa träningen jag någonsin varit med om.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, kärlek är någonting som växer utifrån en förälskelse eller vänskap.

Har du spytt offentligt: Jajebox.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Springa runt i bar överkropp.

Är du nöjd med ditt liv: Absolut! Jag har allt jag kan drömma om och mer därtill. Nej, kanske inte allt, men väldigt mycket.

Är du bortskämd: Det beror på hur man räknar bortskämd. Jag har inte alltid fått allt jag pekat på, däremot hjälper mina föräldrar till ekonomiskt och praktiskt om det verkligen behövs. Däremot drar jag mig för att fråga om det verkligen inte är en nödsituation.

Vad är det värsta du vet?: Människor som tror att de är mer värda än andra och folk som dömer ut billiga kläder osv. Pengar är inte allt.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Absolut!

Vad är det finaste du fått?: Kärleken från min familj, mina vänner och min pojkvän. Om det är materiellt som menas så vet jag inte. Värdesätter upplevelser med människor som betyder mycket för mig mer än dyra presenter.
En speciell dag du minns: Alla dagar med familjen och mormor och morfar i deras sommarstuga i Gryts skärgård.

Du samlar på: Erfarenhet!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Andreas.
När grät du senast: Jag minns faktiskt inte, men det var väldigt nära att jag grät när jag var på bussen på väg hem från Kalmar.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Ge hälften till Andreas, ta 100 000 för att använda här och nu och spara resten.

Vill du gifta dig: Javisst. I kyrkan med alla nära och kära samlade.

Vill du ha barn: Inte just nu, om jag vill i framtiden kan jag inte svara på nu.

Är du musikalisk?: Nja jag är inte tondöv, kan sjunga ganska hyfsat och har spelat piano i 6 år.

Vad dricker du helst när du är törstig: Mjölk.

Bor dina föräldrar tillsammans: Jupp.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Några gånger.

Biter du på naglarna: Nej, inte längre.

Inga kommentarer: