tisdag 7 oktober 2008

oh shoot!

Som vanligt tar det ett tag för mig att inse att det är ganska mycket att göra. Igår ägnade jag typ hela dagen åt mindre skolaktiga grejer; först satt jag i skolan och msn:ade, facebookade, kollade skor osv, sen åkte jag till Janne och pratade jobb, efter det tog jag mig till Ringen och sen till Slussen, var på skojakt. Hittade förövrigt såklart skorna på Belle Shoes, var annars?! Sen åkte jag till skolan och cadade faktiskt lite. Men inte tillräckligt. Här nämligen insett att det är till på fredag vi har ytterligare ca 150 glosor, att jag måste börja skriva på min tyska uppsats, att jag måste redovisa texten i tyskan som jag inte redovisade förra veckan för att jag cadade, att jag måste plugga grammatik, att jag måste göra caden klart, att jag måste plugga matte eftersom vi har lappskrivning på fredag och att jag måste plugga mekanik eftersom det är KS på måndag. Så. Nu har jag en liten överblick på vad som återstår att göras. Det är väl bara att beta av allting, undan för undan. Får ta några glosor i taget om dan och se hur det andra faller på.

Kan ju säga att det ska bli jäkligt skönt i januari om jag och Signe kommer iväg utomlands. Jag skulle behöva det. Komma bort från all jäkla hets ett tag. Men visst, jag jobbar bäst under press, men jag jobbar också helst utan press. Ett evigt dilemma det där...

Inga kommentarer: