onsdag 14 april 2010

Sommaren 2010

Jag har varit väldigt intresserad av att få ett sommarjobb det här året som har någonting att göra med min utbildning. Jag sökte därför till de båda företagen som utannonserade just sådana tjänster, men i måndags fick jag tyvärr ett negativt besked från det ena företaget. Så just nu hoppas jag, som ni förstår, på ett positivt svar från företag nummer två.
Men för att inte sitta helt sysslolös hela sommaren sökte jag nyss till två olika distanskurser. Okej jag har ett jobb som jag är ganska säker på att få vara kvar på i sommar, men det ger inte så mycket hjärngymnastik som jag önskar.
Kurserna som jag sökt heter Elbilar och andra miljöfordon, och Klimatförändringar/människa/samhälle. Helst hade jag velat läsa en kurs i spanska, men det närmaste var portugisiska.

Ni som undrar vad det nya är med min blogg kommer få vänta lite till. Jag har inte fixat med alla detaljer, men jag kan avslöja att bloggen header säger en hel del om det.

Inga kommentarer: