lördag 19 juni 2010

Love is in the air

Idag är det dags för en fin dag. Jag pratade precis med Andreas om SVT:s sändningar och allt annat kring det här bröllopet. Jag förstår att alla inte vill ha kvar kungahuset och så vidare, men precis som SVT:s VD sa så är inte det är en fråga om att behålla monarkin eller inte, utan det här är en dag då vi firar ett kungligt bröllop. Det kommer säkert andra dagar då frågan om vi ska ha monarki eller inte, och då får de sändningarna ta över TV, men idag är kärlekens dag.

Bild lånad från http://www.tv4.se/

Det behövs verkligen lite lycka och kärlek just nu. Det är alldeles för mycket elände, krig och tråkigheter i världen idag, därför är det så underbart att få bry sig om en härlig kärlekshistoria istället. Därför klarar jag mig jättebra utan republikanernas möten och annat skit. Idag är en svensk dag, jag är stolt att vara svensk idag, och jag tänker fira den här vackra dagen tillsammans med många andra.

1 kommentar:

sara sa...

Tack för tispet, jag hann dock bli fotad innan jag såg kommentaren. :)