lördag 24 juli 2010

Söker och söker



Jag letar efter två klänningar till två stora fester i höst. Jag har inte hittat en enda och jag vet precis varför. Jag vill ha klänningarna i exakt rätt färg och rätt design. Vilket inte går. Färgerna finns, men inte i rätt design, designerna finns men inte i rätt färg. Är det inte ganska ironiskt? Det är alltid så att när man vet exakt hur man vill ha det så går det inte att få? Men det kanske är charmen med det hela. Man hittar någonting som man verkligen gillar, men det visar sig vara helt annorlunda mot vad man från början tänkt sig.

Idag var jag och Andreas i Täby Centrum en stund och tittade på lite saker, fikade en ganska lång stund och köpte lite nödvändigheter till lägenheten. Vi köpte t.ex. en radio till köket, en klädhylla till Andreas, ett fodral till min balklänning, en klocka till badrummet (ja, jag är alltid ute i sista minuten och tror att en klocka där inne kommer få mig att snabba mig lite) och en kattleksak så att vi ska kunna sysselsätta de små liven när vi ser på tv/äter/pluggar utan att behöva springa iväg hela tiden.

Färgen jag skulle kunna tänka mig

Inga kommentarer: