måndag 16 mars 2009

Promenad + regn = fika

Bild lånad av Alex


Jag har haft en väldigt slapp dag idag. Har inte alls mycket energi kvar. De två tentorna som jag satsade hårt på har praktiskt taget sugit luften ur mig.
Tog mig en liten sovmorgon som vanligt och satt vid datorn och segade lite innan jag insåg att det var dags att åka till skolan.

Jag hade bara en föreläsning idag, den första i Termodynamik. Hade en lite tafatt föreläsare, men antar att anledningen är att han är van vid att föreläsa för 15 personer och inte 50. Sen vet jag inte om jag har blivit gammal och grinig eller vad det är, men jag satt och var irriterad på varenda en som pratade.

Har även upptäckt att alla kurser är jättetråkiga efter att jag har läst FEM. Kanske kan hjälpa mig att välja..

Signe och jag hade bestämt att ta en lite längre promenad i vårvädret, men ingen av oss hade räknat med att de skulle bli kallare och t.o.m. lite regn... så vi bestämde oss för att gå till Saturnus och ta en fika istället. Vi fick med oss Romina också. Jag har alltid trott att fransmän är små, men det är de nog inte. De ser nog bara små ut i jämförelse med allt runt omkring dem, Saturnus bullar är nämligen minst fyra gånger så stora som en vanlig bulle, och deras varma choklad/latte serveras i en soppskål...

Inga kommentarer: