torsdag 24 februari 2011

Städschema

Jag är ganska pedant av mig, har väl ärvt det från min pappa tror jag... men Andreas är inte riktigt lika pedant och därmed ser han inte smutsen på samma sätt som jag gör. Ibland kan jag till och med få smärre utbrott om det är för smutsigt hemma. Men istället för att antingen säga åt honom varje gång jag tycker det behöver städas, eller städa själv, så har jag gjort ett litet städschema. Självklart finns inte minsta lilla grej med, men dammsugning två gånger i veckan (oftare vid behov), damma i samband med dammsugningen, dammtorka en gång i veckan, städa badrummet minst en gång i veckan och självklart de små sakerna som att tömma kattlådan och diska.
Det här är första veckan som vi använder oss av det här städschemat, men det verkar fungera bra, och äntligen kanske jag kommer få ha ett så rent hem som jag alltid vill ha. Vilken dröm! Fast först måste såklart snön och gruset bort, annars blir det smutsigt igen så fort man varit ute.


Inga kommentarer: