fredag 3 juli 2009

Sommarkurs - check!

Nu är jag äntligen klar med sommarkursen. Fick inte full pott på studiebesöken, så för att slippa skriva tentan var jag tvungen att gå på en föreläsning till. Det fixade jag idag när vädret ändå var tråkigt.

När jag skulle hem från KTH hade jag ganska mycket otur. Först var det 12 minuter till nästa tunnelbana mot Mörby Centrum (bushibuu, men det är jobbigt!!), när jag sedan kom till Danderyds sjukhus fanns inte ens en buss mot täby kyrkby med på tavlan, så jag tänkte ta ersättningsbuss till mörby station och åka roslagsbanan hem, men den bussen kom aldrig. Då gick jag mot de andra bussarna i alla fall. Då var det ungefär 5 minuter till nästa buss, den kom efter kanske 8 minuter (det är första stationen på linjen). Det var en ny buss, men utan AC. Tyckte bussfärden gick otroligt snabbt utan många stopp, jätteskönt, äntligen ett slut på min otur! Men nehej, då insåg jag att busschauffören hade kört på motorvägen istället för att åka av på småvägar, vilket ledde till att vi var tvungna att vända och åka tillbaka... till råga på allt funkade inte SL:s hemsida, så jag kunde inte kolla realtidsinformation för bussarna... Blä.



Nu är jag i alla fall hemma igen, riktigt skönt.



Igår var jag, Malin och Signe i Österskär och solade och badade. Det var så himla skönt, men jag inser nu att det kanske var dumt att bara ta med solkräm med lågt skydd. Har ganska ont på ryggen idag. Men brun har jag blivit i alla fall :)



Bild från förra året på Arholma

Inga kommentarer: