tisdag 8 februari 2011

Work In Progress

Jag har nog verkligen börjat bejaka den gamla gumman som bor inom mig. Men det är BARA skönt :D

Just nu håller jag på med flera saker, men det som tar upp mest tid är en liten korg som jag virkar. Mönsterbeskrivningen hittade jag på DROPS design som är en riktigt bra sida med en massa gratis beskrivningar. Och korgen ser ut såhär:
Min korg tillverkas dock av ett garn som har en härlig aprikos-färg. Den lilla kanten har jag inte bestämt färg på än, men det lossnar nog så småningom :)

3 kommentarer:

Maja sa...

Hej! Vad mysigt med virkad korg! Jag har också haft lite planer på det... hittade ett annat korgmönster i Drops senaste kollektion. Men det här med den lilla kanten var ju supersött!

Roligt att du hängde på symötet!

Hälsningar fr Maja!

FarmorMormorA sa...

Tänkt så många gånger jag tänkt att virka korgar... men det har inte kommit längre än till tanke... än.
Aprikosfärgen blir bra nu till våren. Lycka till!

eddy sa...

ska bli superkul att se din korg. just det där dropsmönstret har även jag gått och spanat på men det har inte blivit något av med det än... men det kanske är dags nu då=)