söndag 15 februari 2009

Helg






















Eftersom min helg började med en ledig fredag så hör torsdagen till också.

Då var det jag som serverade på LAVA-gasquen, fy vad trött jag var. Fick man inte höra att köttet var för blodigt så fick man höra att de inte hade något vatten osv osv.
Jaja, städandet var iaf värst. Då var man både trött, hade ont i fötterna och var less på allt. Jag, Sofe, Romina och Daniel åkte hem vid ett (en timma senare än vad som var sagt). Jag fick skjuts till Danderyds sjukhus, men då var det 50 minuter till nästa buss... inte kunde man komma in i väntsalen heller. Var svinkallt för mig som inte hade vare sig mössa eller långärmat under jackan. Till slut gav jag upp och vinkade till mig en taxi. En asschysst chaffis som pratade på om sin lägenhet i Grekland. Så ska en taxi-chaufför vara!
När jag kom hem var jag helt genomfrusen, men tur som jag har hade ju andreas värmt upp sängen åt mig :)

På fredagen skulle jag egentligen tvätta, men Andreas var jättesnäll och gjorde det åt mig. Jag å andra sidan sov till tolv. Sen åt jag lite frukost, Andreas åkte till skolan och jag spelade the sims en liten stund. Sen fixade jag tvätten som Var lite fuktig, hängde upp på stolar, vek och la på rätt plats etc. Sen blev det dags att duscha, fixa håret och sminka mig. Åkte in till skolan och gick på årets SquVALp-skifte! En riktigt rolig kväll med mycket öl, lite gin, lite gelly-shots, punch, OP osvosv. Tur för mig att jag tog sista tåget hem. Blev förövrigt utsatt för ett lite Facebook-attentat. Att man aldrig lär sig...
Dessvärre blir jag ofta utan omdöme och så även den här gången. Blev ledsen på Andreas och låg och storgrät i sängen i en halvtimma medan jag sa "Förlåt, förlåt". Sen mådde jag illa, men till slut somnade jag.

Lördagen började med lite vatten vid sex och fortsatte senare först vid tolv. Vaknade av att Andreas försökte smyga iväg till ICA för att köpa Alla hjärtans dags-godis till mig. Så han slapp. Vi tog en skön promenad i det fina vädret, men på ICA på vägen tillbaka mådde jag illa igen. Sen mådde jag illa hela dagen. Usch. Bakfylla? Det trodde jag då.

I morse vaknade vi vid tio, då det skulle vara fint väder idag också tänkte vi ta oss ännu en skön promenad, men solen sken med sin frånvaro. Illamående kom tillbaka. Jag tror på allvar att Signe har smittat mig. Först med huvudvärk, och nu med illamående. BLÄ! Jag som hade tänkt plugga mekanik hela dagen. Har inte mått tillräckligt bra för det tyvärr.
Förhoppningsvis mår jag väl bättre imorgon och kan plugga hela förmiddagen. Men med min otur är det väl inte säkert...

Inga kommentarer: