lördag 25 december 2010

Hemvändarkväll?

Egentligen är ju juldagen en typisk dag då man ger sig ut på krogen med sina kära vänner hemifrån, men jag stannar hemma. Hade på sin höjd kunnat tänka mig en tur ner till Melke's för att ta ett glas öl med några kompisar, men eftersom det faktiskt inte är så många av mina kompisar som bor här längre eller som ens själva ska ut, så skippar jag det. De jag umgicks som mest med när jag gick i skola i Söderköping drog ihop till en kväll ute på stan i Norrköping, men eftersom sista bussen hem till mina föräldrar går alldeles för tidigt och jag ska åka hem till Täby imorgon, så känns det tyvärr inte riktigt värt det heller. 
Det blir alltså en lugn kväll hemma i stugan med mamma, pappa, Andreas och katterna. Jag funderar på att försöka dra ihop en utgång i Stockholm snart istället. Med mina partyglada vänner :) Ska även ta mig i kragen och dra upp mina kära NV-tjejer för en helg i storstaden :P

Aja, nog om mina planer. Imorgon hoppas jag att tågen går som de ska så vi kommer hem ordentligt och förövrigt längtar jag riktigt mycket till att få köpa mig ett sekelskifteshus tillsammans med Andreas.

Inga kommentarer: