söndag 5 december 2010

Memories...

Mitt älskade TV-torn


Innan jag och Andreas skulle åka till Berlin skrev jag upp mig på Berlin Fernsehturms mail-lista eftersom man var tvungen att göra det för att kunna boka ett bord där. Tyvärr åt vi ju aldrig där ändå, men idag fick jag ett mail från just TV-tornet. Och snacka om att längta tillbaka. Berlin är och kommer nog alltid vara en stad som jag alltid vet att jag kommer återkomma till. Helst skulle jag vilja bo där ett tag och på så sätt få uppleva "det vanliga kneget" där. Men om jag inte kan det så ska jag i alla fall se till att få uppleva Berlin en varm sommardag samt en vit vinterdag. Jag har ju redan varit där när det är vår och blommorna på träden börjar så ut, och sist var det höst med träd i vackra färger.

Jaja, jag ska vila huvudet på kudden nu och drömma mig bort till mitt hjärtas stad.

Inga kommentarer: