tisdag 21 december 2010

The List

1. Hur gammal är du om fem år? 28, still in my twenties :D
2. Vem var den sista du träffade? Pappa och mamma som precis gick ut från mitt "flickrum"
3. Hur lång är du? 172 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Ja, bra fråga. Tror att det var Baby Mama som gick på TV häromdagen.
5. Vem ringde du senast? Mamma för att fråga om hon skulle ha färdigkokt eller helt rå julskinka.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Haha" till min brorsa. Han hade dragit ett skämt om Veolia efter vår lilla tågincident igår: "Haha billigare än SJ. Och vi stannar inte på spåret, för vi avgår aldrig. Mohaha."
7. Vad är dagens planer? Nu är ju dagen snart slut och ska lägga mig i sängen och läsa lite alternativt spela lite The Sims 2.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på. Har börjat övervinna min telefonrädsla och tycker det är lättare att få klara svar om man ringer.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? För ca tio minuter sedan när hon lämnade mitt rum.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? Först vid 8 sen vid 10.
13. Har du någon gång hittat en katt? Inte precis jag, men min familj har ägt hittekatter.
14. Vilken är din favoritplats? Min favoritplats är nog förutom hemma (borta bra men hemma bäst stämmer bra på mig) är Berlin. Var som helst i Berlin i princip, men områdena kring Gedächtniskirche väcker många minnen.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tunnelbanan i rusningstid...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag bor förhoppningsvis i en villa i Österskär (med omnejd) och jobbar som energi-ingenjör på något bra företag.
17. Vad skrämde dig som barn? Jag vet inte riktigt, men jag har för mig att jag var hemskt rädd för att det skulle ligga en elak inbrottstjuv under min säng. Fantiserade ofta ihop flyktvägar och udda gömställen (garderoben självklart inte inräknad...)
18. Vem fick dig att skratta senast? Det var nog jag själv, har en fantastiskt förmåga att gilla mina egna skämt. Men annars var det Andreas.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, däremot äger jag ingen ännu. Finns ju ingen anledning att ha vinylskivor om man inte har en vinylspelare?!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast inga kläder.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre stycken, två är mina för att huvudet ska komma högre så jag kan andas :P
23. Hur många landskap har du bott i? Bodde i Småland tills jag fyllt 18, ca 200 meter söder om gränsen till Östergötland, i Valdemarsvik som brukar räknas till Östergötland. Så man skulle kunna säga att jag har bott i Östergötland också. Sen har jag bott i Södermanland (när jag bodde i Nacka) och nu bor jag i Uppland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? You know it....
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Man får damm under fötterna annars.
26. Är du social? Jag brukar få hör att jag är social, så jag får väl lita på det.
27. Vilken är din favoritglass? Tror att det är nogger, just loooove the nougat.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spendera en del, men spara det mesta. En resa och ett IKEA-besök skulle definitivt äga rum.
29. Tycker du om kinamat? Jajebox!
30. Tycker du om kaffe? Definitivt.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och BRAVO Friscus med tropiska frukter.
32. Sover du på någon särskild sida? Rygg tror jag.
33. Kan du spela poker? Nja, nätpoker kan jag spela, för då behöver jag inte säga någonting högt :P
34. Tycker du om att mysa? Jaaa, gärna framför en mysig film.
35. Är du en beroendemänniska? Njae, tror inte det, är bara beroende av nässpray...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Näe.
37. Vill du ha barn? Ja, men jag vet inte när. Ibland kan jag bli väldigt sugen på att ha barn, men det passar inte in i mitt liv än på några år.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska. Försöker snappa upp en del Afrikaans, Spanska och Holländska när jag får chansen :P
39. Har du någonsin åkt ambulans?Näpp.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet alla gånger.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Andreas.
42. Äger du dyra smycken? Min förlovningsring är den dyraste.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, och jag skulle aldrig. Den gång jag frivilligt och medvetet testar narkotika kan jag lika gärna skjuta mig själv.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En äggamacka!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Åh, det är Daniel som alltid får mig att skratta :D
46. Välj ett ärr på din kropp? Mina fyra ärr efter att jag opererat bort cystor från äggstockarna.
47. Vad har du för ringsignal? MacGyver-introlåten.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, det finns ett par små skor här hemma hos mamma och pappa.
49. Flirtar du mycket? Nej, inte medvetet i alla fall.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På Café Opera.

51. Kan du byta olja på bilen? Klart jag kan, om jag måste.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Var nog Diamanter är förevigt. Påbörjade Breakfast at Tiffany's för en vecka sedan, men har inte hunnit läsa så mycket i den.
54. Läser du dagstidningen? På nätet eller när jag fått en gratisprenumeration, men bara SvD.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Jepp, Ny Teknik kommer automagiskt när man är med i Sveriges Ingenjörer.
56. Dansar du i bilen? Om det är en bra danslåt :)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Haha, Radio Wix...
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tror att det var en inköpslista till ICA häromdagen.

Inga kommentarer: