fredag 31 december 2010

Samma sak i år igen...

Förra året snodde jag en lista från Signe som handlade om året som varit, och jag såg precis att hon gjort samma sak i år. Därför bestämde jag mig också för att göra det. Kalla mig gärna härm-apa, jag förtjänar det ;)

Svaren inom parentes är förra årets svar, kul att jämföra lite.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag förlovade mig, det har jag definitivt inte gjort förut.
(Jag flyttade ihop med min pojkvän. Första gången som sambo.)
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade som vanligt inga nyårslöften.
(Tror inte jag avlade några nyårslöften förra året, om jag gjorde det så, Nej.)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, en kompis hemifrån som jag tyvärr inte har kontakt med längre blev pappa.
(Jajebox, en liten Simon blev det.)
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är.
(Ja, tyvärr :( )
5. Vilka länder besökte du?
Spanien och Tyskland.
(Schweiz, Frankrike och Monaco.)
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
 En riktigt semester under sommaren som är längre än 5 dagar.
(Hälsan i behåll...)
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Den 30 oktober när jag och Andreas förlovade oss i Berlin.
(Oj, det vet jag inte. Minns inget speciellt datum just nu, men kanske de dagar vi var på semester.)
8. Vad var din största framgång 2009?
Jag tror att det får bli att jag lyckades springa 5 km under 30 minuter (stort för mig...)
(Skolan gick bättre och bättre.)
9. Största misstaget?
Kommer inte på någonting. Det finns ju småsaker, men man lär ju av sina misstag.
(Det vet jag inte.)
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ingenting värre än förkylningar.
(Ja, förkylningar, ryggvärk osv.)
11. Bästa köpet?
Förlovningsringarna.
(Mina två små kissekatter!!)
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förlovningsringarna och resorna.
(Katterna och resan.)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att vi för två dagar sedan FICK ett vitrinskåp.
(Resan och Andreas som vanligt.)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?  
So Sad med Camela Leierth och Ice Queen med Within Temptation.
(When Love Takes Over, German Pussy och Another Christmas.)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Samma svar som förra året.
(Jag tror att jag har ett ganska jämnt humör.)
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Även här samma svar som förra året.
(Tagit till vara på tiden som är.)
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Snoozat.
(Tidsfördriv som detta.)
18. Hur tillbringar du julen?
Tillsammans med mamma, pappa, bror, morfar och fästman i Valdemarsvik.
(Tillsammans med mamma, pappa, bror och morfar.)
19. Blev du kär i år?
I vitrinskåpet...
(Bara kärare i Andreas.)
20. Favoritprogram på TV?
Inte på TV, men Mad Men och La Femme Nikita.
Måste vara Medium.
21. Bästa boken du läste i år?

Definitivt The Timetravelers Wife!
(Någon chick-litt antar jag :P)
22. Största musikaliska upptäckten?
Camela Leierth och Coralie Clement
(Lady Gaga tror jag)
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Biljetter till We Will Rock You!
(En symaskin.)
25. Något du önskade dig men inte fick?  
Tror inte det. Önskade mig inte så mycket.
(Jag minns inte vad jag önskade mig mer än Symaskin.)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Hade tårtkalas här hemma. Det bjöds på pannkakstårta vilket var väldigt uppskattat.
(Firade med de andra i Pheuset och förberedde inför Nollegasquen.)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ledigare sommar och mer träning..
(Mer träning, mer pengar, mer tid, mindre sjukdom.)
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Har kvar det rockiga, men har verkligen anammat den marina stilen, love it!
(Lite feminint rockigt, tror jag hittade min rätta stil iår.)
29. Vad fick dig att må bra?
Alla som jag älskar!
(Vänner, Andreas, familjen och kissarna.)
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jude Law...
(Johnny Depp...)
31. Vem saknade du?
Andreas och gamla vänner hemifrån.
(Många. Andreas och några andra...)
32. De bästa nya människorna du träffade?
Mike, Ulrich, Florian, Linn, Ogge!
(Det vet jag faktiskt inte, träffar så många olika som påverkar mig positivt.)

Inga kommentarer: