tisdag 21 december 2010

Home sweet home

Igår började vi (jag, Andreas och katterna) resan mot Valdemarsvik. Den började hyfsat med bara 10 minuters försening på Roslagsbanan. Men sen blev det värre. När vi kom fram till centralen ser vi att just vårt tåg var inställt. Tåget som vi bokade biljetter till i mitten av november och som vi hade hittat så billigt med Veolia Transport. Vi lyckades efter många om och men dock hitta två nya biljetter i djurvagn och kom iväg ungefär 50 minuter senare än beräknat. Därmed kom vi hem till ett riktigt snöbeklätt Valdemarsvik igår, och idag har vi inte hunnit med så mycket mer än en promenad och lite pluggande. Den varan blir det mer av också, eller de varorna ska jag väl säga eftersom vi har lovat oss själva minst en promenad om dagen, och jag ska se till att plugga några fler dagar. Jag tog även med mig en tränings-DVD som jag har tänkt få användning av några gånger innan det är dags att åka hem och gymmet finns på rimligt avstånd.

Utsikt från mitt rum här i Valdemarsvik, inte dåligt med snö va...?!

Inga kommentarer: