tisdag 28 december 2010

Inredning?

Jag har funderat mycket mycket ikväll på hur sjutton vardagsrummet här hemma ska inredas. Tyvärr är det ju så att den här lägenheten känns väldigt mycket som ett "undertiden-boende" tills vi har råd och hittar den perfekta villan om sisådär 5-6 år... Eventuellt kanske vi flyttar till en något större lägenhet eller ett radhus innan det är dags för att slå sig till ro på riktigt. Och som Andreas sa häromdagen, vi både kanske jobbar i Tyskland om några år. Det finns ju absolut med på kartan som det ser ut, och vore en rolig erfarenhet. Hur som helst, ska inte sväva ut helt och hållet nu, men det är så himla svårt att veta hur vi ska inreda vardagsrummet. Jag är inte jätteförtjust i massa vita möbler, utan i princip allt vi äger är i mörkt trä, men allt matchar inte jättebra tyvärr. Och så var det ju det där med vitrinskåpet... Imorgon kommer vi alltså vara ett vitrinskåp, på 170x70 cm, rikare. Det var en ren tillfällighet att vi hittade vitrinskåpet som skänkes bort emot avhämtning, och jag blev himla glad när vi upptäckte att det fanns i Täby och att det var riktigt fint. Nåja, nu svävade jag ut igen... Det jag vill komma fram till är att ingenting i vardagsrummet matchar särskilt bra. Men eftersom vi inte alls vet hur vi kommer vilja inreda vårt framtida hus så får det här duga under tiden. Jag har ingen lust att lägga ut hur mycket pengar som helst på möbler som jag senare ändå kanske inte kommer vilja behålla. Men nu kommer en sak som jag verkligen har stört mig på i vardagsrummet att försvinna i och med vitrinskåpets inträde - nämligen min silvergrå tv-bänk från tiden då jag hade en liiiiten liiiiten TV. Just nu fyller den väl sin funktion att dölja spritflaskor och läxböcker, men den är verkligen inte vacker...


Tänkte i alla fall lägga upp lite bilder på snygg inspiration som passar bra i vårt hem med mycket mörkt trä (där är också ett problem - VARFÖR ska alla möbler vara vita? Kunde det vara tråkigare?)

Soffbord av sheshamträ från ellos.se





Vitrinskåp från mio.se

Resekoffert från mio.se

 Lite smått och gott som passar mig och lägenheten bra... Nåja, kommer nog bild på den nya snygga skönheten imorgon :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Möbler och väggar ska vara vita!!! (vit innehåller alla färger så det så!)

Lovisa sa...

Anonym: Jag tycker att det är väldigt tråkigt och opersonligt att inreda helt i vitt, men smaken är ju som tur är som baken - delad.