onsdag 18 mars 2009

Bio?

Mina strumpbyxor som jag hade igår


Idag har jag gått runt som att jag är 80 år. Hade fruktansvärd träningsvärk från Bodypumpen igår.
Hade en rolig föreläsning i termodynamik idag. Det roliga handlade om att föreläsaren efter att ha ramlat ner för trappan två gånger säger: "Nu lurade ni hit mig igen!". Anledningen var att någon hade en fråga om någonting som stod längst till höger på tavlan. Det låter tråkigare än det var. Tro mig.

Jobbade 13-18 idag. Jag känner mig riktigt dum så fort det kommer till huvudräkning. Tror att kunderna tänker att jag är helt dum i huvudet och en riktigt korkad, dum blondin. Då önskar man att det syntes på en att man pluggar till civilingenjör...

När jag höll på att plocka in GB-glassgubben och alla andra saker som står utanför butiken, kom det en kille som jag kände igen. Han är väldigt pratglad, bryter lite och är riktigt trevlig. Det är bara det att han första gången han var inne i butiken frågade mig om jag ville följa med på bio någon gång. Jag förklarade att jag inte ville det eftersom jag har pojkvän. Han godtog det då och gick. Idag frågade han igen, men istället för att acceptera att jag inte vill eftersom jag fortfarande har en pojkvän så fortsatte han tjata. När han till slut accepterade mitt nej så frågade han om jag inte hade någon tjejkompis som var "likadan som jag". Jaja, är man oemotståndlig så är man ;)

Tänkte köpa den här gulliga skålen och en annan som föreställer en katt för att ha kattmat i, men insåg att de är lite för höga. Synd, riktigt mysiga.


Imorgon ska Signe och jag ge oss ut på första jogginrundan i Lill-Janskogen för året. Ska bli skönt, får se vad mina ben tycker bara...

Inga kommentarer: