torsdag 12 mars 2009

Bra slut

En dag som skulle kunna bli riktigt dålig slutade bra ändå. Först och främst fick jag ju äntligen umgås på riktigt med Signe. Sen berättade min kompis Anna (hem-Anna) att jag ska stylas, sminkas och fotas den 3 maj :) Hon har fått ett gratiserbjudande från The Studio och jag får följa med :D

På begäran från Signe lägger jag nu ut dagens middag som hämtades ur metro:

Het linsgryta med chorizo (ca 4 portioner)
150g röda linser
1 msk koncentrerad grönsaksfond
1 rödlök
1 klyfta vitlök
1 huvud blomkål
3 tomater
3 chorizo
2 msk olivolja

1. Skölj linserna i kallt vatten. Koka upp vatten med grönsaksfond.
Lägg i linserna och koka enligt förpackningen (ca 10 min).
Häll bort vattnet.

2. Skala och finhacka röd- och vitlök. Skär tomaterna i små bitar. Dela blomkålen i små buketter.

3.Hetta upp olja i en stekkastrull. Lägg ner röd- och vitlök. Fräs någon minut. Tillsätt blomkål och tomathacket. Slå på vatten så det täcker. Låt småkoka i ca 10 min.

4. Skär korven i skivor och lägg ner i grytan.
Tillsätt linserna i grytan. Salta. Låt småkoka i 5 min.

Inga kommentarer: