söndag 15 mars 2009

Utflykt

Igår skrev jag ju som sagt sista tentan för den här gången. Eller egentligen var det ju en KS (kontrollskrivning) i Strömningsmekanik. Den kan ha gått bra, men den kan också ha gått helt åt skogen. Svårt att avgöra.

Andreas hade bestämt att åka till Pinnen för att spela spel och titta på melodifestivalen. Jag hade bestämt mig till 90 procent för att inte komma, men som tur är kan man ändra sig.
Jag åkte därför hem direkt efter KS:en för att fixa upp mig i sann schlager-anda.
När jag kom hem väntade en fin överraskning - för det första hade älsklingen både plockat undan sina och mina saker, sorterat tvätten och bäddat sängen. Men det viktigaste var ändå att det stod ett litet paket på vardagsrumsbordet tillsammans med ett kort. Ett jättevackert silverarmband :) Om man kunde vara kärare än jag skulle man sväva.

Kvällen hos Pinnen var helt okej. Den började jättebra med melodifestivalen och (enligt mig) rätt vinnare. Sedan blev det lite sämre. Jag fick ont i magen och ryggen och blev dödstrött på en gång. Så det blev relativt tidig hemfärd.


Idag tog vi oss upp relativt tidigt för att vara helg, halv tio. Vid ett skulle vi nämligen befinna oss i Älta hos vår blivande katt Melker :)
Han var väldigt mycket större än sist vi såg honom. Han var även riktigt busig. Vi satt med honom och hans syskon i en timma och bara lekte. Deras morfar var med en stund också.

Inga kommentarer: