fredag 13 mars 2009

Solna by day

Dagen började riktigt lugnt. Jag sov medan Andreas duschade, sen åt vi frukost tillsammans.
När Andreas åkt in till KTH tog jag det lugnt. Bytte sängkläder, satt lite vid datorn, duschade osv. Sen var klockan 11 och jag begav mig mot Signe och Solna.

Hos Signe var det pluggdags. Det gick förvånansvärt bra faktiskt. Dock hade jag ingen som helst lust i början. All pluggtorka kan lösas med lite Hägges drömrulltårta.

Under dagen har jag fått lära mig en del saker:

- IKEA-tallrikar tål inte att ställas i en 200 grader varm ugn.
- Caesar är en enda hårboll
- Det tar lika lång tid att åka från täby kyrkby till solna via stadsbiblioteket som det tar att byta vid mörby station.

När jag kom hem efter min dagsutflykt väntade ett trevligt lite brev i form av återbäring. Inte mycket, men ändå 200 kronor som jag får tillbaka från Godel för att jag betalat in för mycket till dem, finare än en räkning.

Morgondagen bjuder på en mysig tenta i Strömningsmekanik från 14-18. Sen ska jag antingen hem och mysa själv framför melodifestivalen eller hem till Pinnen och spela spel och titta på melodifestivalen. Just nu känns hemmamyset mest lockande efter 10 timmar i skolan. Men vi får se vad jag känner imorn.

Jag saknar faktiskt mitt mörka hår riktigt mycket, just nu har jag något mellanting mellan rött hår och blont hår. Däremot saknar jag inte att behöva färga utväxten en gång varannan vecka.
Därför ska jag snart, snart vara tillbaka till mitt blonda rufs igen.










Jag och Signe visar våra rätta sidor.

1 kommentar:

Anonym sa...

När ska jag få bilderna från kryssningen! =)