måndag 23 mars 2009

Wok


Mums fillibaba

Kom hem riktigt tidigt idag eftersom jag bara hade ett seminarium och slapp jobbet. Hade lite bråttom eftersom det vara första gången som Skrållan var ensam hemma.
Hon hade i alla fall både ätit och druckit massor. Men hon bokstavligen klängde fast sig i mitt ben i en kvart :P

Sen somnade hon och jag kunde köpa lite grejer till mat som skulle fixas. Köpte asamycket kött, både fläskkotletter och kycklingfilé. Båda jättebilliga. Jag gjorde en enkel men riktigt god maträtt, en thai-wok på fläskkött.

Recept (ca 4 port)

2 msk olja till stekning
ca 400 g kycklingfilé eller fläsk i strimlor
en påse kyckling thai wok - kryddmix
400 g wok-grönsaker
en konservburk kokosmjölk


Stek köttet och grönsakerna i oljan tills det mesta av vattnet försvunnit. Häll på kryddmixen för att sedan tillsätta kokosmjölken. Låt småputtra några minuter.

Servera med lite ris.





Innan kryddan och kokosmjölken tillsatts


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag jobbar i renrum och städar där.

Woken ser supergod ut :)

Fatima sa...

Kul att du kikade in i min blogg ! Vilket smarrigt recapt du bjuder på här :) Måste testas nån dag.

Anonym sa...

Mattelärare för yngre barn men läser sidoämne idrott jlosust nu.

Anonym sa...

Hej! Jag älskar mina jeansleggings, dom är hur sköna som hellst och som du sa ett snyggare alternativ till vanliga leggings. Jag säger bara köp ;)

Anonym sa...

Det tycker jag absolut!
Tack själv! =)

Mvh maria