tisdag 25 januari 2011

Hej muskler

Igår var jag faktiskt och tränade. Igen. Det känns märkligt att man kan komma ifrån träningen och tycka att det ska bli jobbigt att ta sig dit igen när man innerst inne vet hur himla otroligt bra man mår när man kliver ut genom gymmets dörrar. Jag hade ju ett nyårslöfte om att träna minst 2 gånger i veckan, och det löftet har jag redan brutit - det är DÄRFÖR jag aldrig brukar ha nyårslöften... Men hur som haver så är det inte för sent än att göra någonting åt den saken. På lördag ska jag nämligen på Nike Convention tillsammans med Romina. Där kommer vi få åtminstone 2 timmars träning, och därmed är min andra träning för den här veckan kirrad. Fast egentligen kommer jag ju att träna innan dess också, men ifall någonting alldeles oväntat skulle inträffa och förändra mina planer.

När jag tränar brukar jag mest hänga bland de fria vikterna. Jag gillar att pressa mig själv och att se hur mycket jag orkar nästa gång. Men ibland får jag riktiga pass-perioder också. Då vill jag inget annat än att gå på BodyPump, Spinning, Yoga, Aerobics osv. Sen har jag löp-perioder också. Oftast kommer de perioderna på våren/sommaren eftersom jag är alldeles för rädd för stukade fötter och liknande när väglaget är som det är just nu. Och visst, man kan springa på löpband, men det är så hiiiimla tråkigt. Igår sprang jag i 12 minuter, och det räckte för att tråka ut mig.

Vad brukar ni träna? Har ni något bra träningstips? Något pass ni brukar gå på som bara är sååå roligt? Dela med er för bövelen!

2 kommentarer:

Tequila sa...

Bodycombat is the new shit!!!

Lovisa sa...

Finns inte på mitt gym tyvärr.