onsdag 1 april 2009

Valdemarsvik

Jag brukar alltid tänka att någonting kommer vara annorlunda när jag kommer hem till mina föräldrar i Valdemarsvik. Oftast har det dock inte varit några stora skillnader, ett hus som målats om, en affär som flyttat osv.
Men den här gången kommer ett helt hus vara borta. Så konstigt det kommer kännas. Det har ju alltid stått där. Det ska alltid stå där. Eller?! Jag känner en slags trygghet i att komma hem till Valdemarsvik. Det är lugnt och skönt och inga stora förändringar sker. Men jag vet, tiden har sin gång och jag kan inte alltid komma hem till ett Valdemarsvik som ser exakt likadant ut :)
Förövrigt så har även Jacobssons slagit igen för gott. Gick i konkurs någon gång efter jul.

Nu ska jag göra lite förberedelser inför datalaborationen i Ljud och Vibrationer som vi har imorgon. Återkommer antagligen lite senare.

1 kommentar:

matilda pettersson sa...

lovisa menar du spökhuset eller??!?!? det som vi gick förbi när vi skulle till skolan?!?! jag såg att det var borta för ett tag sedan!