måndag 20 april 2009

Termo, kul

Nyss hemkommen (nåja, har lagat mat också) från skolan. Var på en termoföreläsning som faktiskt var riktigt rolig, men som även fick mig att må dåligt. Vad ska jag välja för inriktning? För några veckor sedan var jag helt säker på att Hållfasthetslära var inriktningen för mig, och bara några veckor innan det var det Uthålliga energisystem som gällde. Nu fick jag mig en funderare, i ungefär en minut var jag säker på att jag ska läsa Förbränningsmotorteknik men det gjorde mig så nervös (pga antalet jobb i Sverige) så jag gav upp den tanken ganska snabbt. Sedan tänkte jag: "Jo men Hållfasthetslära kan nog vara någonting ändå, FEM och Hållf var ju roliga kurser, och då kan man lägga till någon kurs i förbränningsmotorteknik." Men sedan mindes jag vad Magnus hade sagt om varför han hade valt Uthålliga Energisystem, nämligen för att han tyckte att Termodynamiken var en rolig kurs. Och det tycker ju jag också. Jag blir verkligen galen. Alla andra verkar veta exakt vad de vill läsa, men inte jag!

Jaja, jag har några veckor till på mig att fundera ut någonting, men just nu verkar det luta åt Uthålliga Energisystem igen.

Nu ska jag i alla fall försöka mig på uppgifterna inför seminariet på måndag, sen äta en bit och därefter försöka komma ut på en löprunda.

Inga kommentarer: