tisdag 7 april 2009

Sol

Andreas och jag vid Vallentunasjön i somras. Snart är vi där igen! (Sommaren alltså :))



Ännu en dag som främst spenderats på balkongen. Har till och med fått lite bränna, jippi!
Den här gången spenderade jag tiden på balkongen i sällskap av en sovande katt och termodynamik-böckerna. Jag har gjort nästan alla uppgifter på kapitel två, nu är det bara kapitel tre, fyra, fem och sex kvar. Om mitt plugg går som planerat kommer jag kunna göra tenta-uppgifter i helgen. Såhär:
  1. -idag: inget mer plugg pga träning och gäster
  2. -imorgon: göra klart kapitel två och kapitel tre, eventuellt börja på kapitel fyra. Inget mer pga jobb på eftermiddagen
  3. -torsdag: Kapitel fyra, fem och sex. Kommer förhoppningsvis hinna en del på förmiddagen, annars får jag plugga på tåget och hemma i Valdemarsvik.
Den här planeringen känns ändå rätt realistisk. Ska självklart läsa lite emellanåt också. T.ex. tänkte jag läsa några kapitel på tåget in till KTH sedan. Om det är lugnt på jobbet kommer jag säkert kunna räkna eller åtminstone läsa lite då också. Det är bra.
Egentligen skulle jag inte ha jobbar förrän slutet av april, men en arbetskamrat blev sjuk, så jag fick hoppa in. Inte fy skam med lite mer pengar.

Snart dags att åka in till KTH för att träna lite på gymet. Får se om jag köper mig en glass också. Eller kanske en bit melon. MUMS!

Inga kommentarer: