söndag 19 april 2009

Meloner


Jag har perioder. Det kan handla om att jag är sugen på choklad under en väldigt lång tid, eller att jag är sugen på apelsiner. Men nu har jag kommit in i en melon-period. Egentligen gäller det bara vattenmelon än så länge, men ska nog ner till ICA och handla lite olika meloner senare. Det är så otroligt gott.

Så idag tänkte jag testa någonting nytt med mina meloner. Nämligen att mixa dem, det blev inte äckligt, men jag föredrar att tugga melonerna i alla fall. Men jag gav inte upp, så jag mixade i lite banan också. Jag tänkte nämligen testa att göra lite melon-/bananglass. Så nu ligger det på frysning. Meddelar senare om det var gott eller inte :)


Nu är det i vanligt ordning dags för en promenad. Blir till Vallentunasjön och tillbaka. Har lite dålig fantasi, men det är ju fint att gå dit, så det gör mig inte så mycket.

1 kommentar:

Tequila sa...

vart jävligt sugen på melon helt plötsligt.