lördag 18 april 2009

Djurgården

Romina fotar från bron längst ut på Djurgården


Snygga skyltar har de där på Djurgården...


Vi träffade på herr and som villigt poseade i blåsten

På väg in igen på den södra sidan var det mindre blåsigt och mycket skönare, snygg vy in mot stan också!

Sällskapet :)


Och självklart, karta över promenaden


Fy fasen, nog blev det promenad alltid. Vi gick runt hela djurgården, lite drygt en mil, snacka om att jag är trött i benen nu. Det var riktigt trevligt, Romina och jag fick oss en mysig pratstund också, det tog oss ju mer än två timmar att komma runt.

När vi kommit ungefär två tredjedelar blev både jag och Romina jättetörstiga, och det fanns inte en enda kiosk öppen förrän efter djurgårdsbron. ILLA!
Så vi gick till donken på Norrmalmstorg och tog en varsin stor Cola, jag satt och rapade hela vägen hem sen pga all kolsyra...

Nu har jag precis ätit en välförtjänt middag bestående av tacopaj, fuskade lite med pajdegen, men annars lagade jag allt efter att jag tagit ett bad. Nu ska jag bara sitta framför tv:n tills det är dags att sova, alltså snart.

Andreas ringde förut, han lovade att ringa ikväll igen, hoppas han gör det, han har inte svarat på mina sms.

Inga kommentarer: