tisdag 2 juni 2009

Seabased

Jag fick veta idag att VD:n från Seabased kommer till sommarkursen för att gäsföreläsa! Det kommer bli så jäkla intressant, älskar verkligen den här kursen. Seabased är ett företag i Uppsala som forskar i hur man kan utvinna energi ur vågorna på bästa sätt. Denna energiutvinning är den so intresserar mig allra mest. Det var när jag först såg Fortums reklam om Wave rollers som jag fick upp ögonen för det. Jag kollade faktiskt upp det med en gång (nörd som man är) och skrev nästan en rapport om det på tyska. Så intressant och viktigt med tanke på att jorden till stor del består utav vatten och därmed vågor.

Idag fyller förresten min älskling år! Gammal som satan (tänkte skriva "gatan" här, men tror den här gatan är betydligt äldre). Hela 27 år. Han har redan fått presenter i form av en drink-shaker, ett playstation och framkallade foton (ett på oss två, ett på honom och ett på mig samt ett kollage). Men idag fick han frukost framför tv:n, en prinsess-tårta och lyxmat i form av pasta med lövbiff- och broccolisås. Så jag hoppas han är glad och nöjd ändå. Jag betalade även hans lunch idag förresten, så han har nog fått så det räcker.


Grattis Andreas!!

Jag skulle göra fransk manikyr för första gången idag, det blev väl okej... får öva lite på det tror jag.

Nu blir det lite FEM och sen sängen.

Inga kommentarer: