tisdag 8 september 2009

Brödbakning ikväll

Det var så tråkigt att göra ingenting, så jag satte igång och slängde ihop en filmjölkslimpa. Det är verkligen jättegott. Fick receptet av Romina för snart ett år sedan. Dock har jag modifierat det lite. Tyckte att det var för mycket sirap och vetemjöl i, så mängden sirap halverades och vetemjölet byttes ut mot dinkelmjöl (grovt och vanligt).

Sen att det är ett bakpulver-/bikarbonatbröd också gör ju saken bara bättre. Man slipper knåda och jäsa, bara in i ugnen i en form. Perfekt när man är som jag och saknar tålamod.

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar med morgondagen (brödbakningen tog musten ur mig).
Börjar klockan tio, så har en liiiiten sovmorgon i alla fall.

Om någon önskar receptet på limpan är det bara att säga till :)

Godnatt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag önskar receptet! Maila till min kth-mail, tack :D

Tequila sa...

den står i boken. =)
Leilas bok. snabblimpa heter den tror jag.