onsdag 2 september 2009

Jag kopplar inte...

Idag hade vi lab i Elektroteknik. Vi skulle mäta spänning, ström, varvtal m.m. över olika motstånd och över en motor med och utan last. Jag har aldrig varit bra på att koppla sladdarna, och dagens lab är ännu ett bevis på det. Det tog ett antal minuter innan jag hade fattat hur vi skulle koppla, och vi var sist ifrån labsalen - ca 40 minuter senare än utsatt tid. Det är lite drygt. Men jag har i alla fall lärt mig lite.

Efter laben åkte jag direkt hem där Andreas och två små buskatter väntade.

Igår fick jag förresten en present helt oväntat av Andreas. Ett ljus som luktar Mulberry (vad är det???) och ett fat till ljuset. Tänkte ha det lite mysigt ikväll och tända ljuset. Än har inte katterna lyckats ha ner det på golvet :)


P.S.
Mulberry betyder tydligen mullbär (oväntat) och är ett 10 meter högt träd. Mycket ska man lära sig :)

Inga kommentarer: