onsdag 30 september 2009

Kantarelldoftande fläskfilé och ryggont


Idag unnade jag och Andreas oss riktigt god mat. Kantareller och fläskfilé. Receptet kom som vanligt från tasteline.

Det var riktigt enkelt och väldigt gott. Vi gjorde klyftpotatis till, men man kan lika gärna servera det till kokt potatis eller pasta.

Idag har jag haft en riktigt bra dag i skolan. En rolig matstat-övning, en bra pluggplanering med Romina, en avslappnad redovisning och en riktigt intressant laboration där jag fick glänsa lite :)

Den senaste veckan har jag haft lite ont i ländryggen. Det går aldrig över, och jag har varit rädd för att träna på grund av detta. Imorgon tänkte jag dock ta mig till gymet och köra lite försiktigt. Ska undvika allt som har med ryggträning och alltför tunga lyft att göra, men annars tror jag att det ska gå bra.

Nu ska jag och Andreas fixa med en grej :D

2 kommentarer:

Tequila sa...

tack för mattipset =)
15 min bara.. assnajs!!

Lovisa sa...

Mhm! Och asagott!