onsdag 2 september 2009

Nybeställning

Bild lånad från dustin.se


Nu har jag beställt en ny dator. Äntligen säger både jag och Andreas. Min gamla dator har helt lagt av, och det är kanske inte så konstigt med tanke på hur gammal den var. Vet nog ingen som haft kvar en bärbar dator så länge och den har fungerat relativt felfritt.

Den nya datorn blev en HP Pavilion DV3-2080. Den har en 13,3'' skärm, vilket innebär att den är lika stor som ett kollegieblock, alltså perfekt storlek! För säkerhets skull beställde jag 3 års allriskförsäkring också. Det kan ju faktiskt hända att man spiller cola i den (som jag gjorde med min gamla när jag bara haft den i ett par månader).
Köpte datorn från Dustin eftersom det var kampanjpris (2000 billigare) och eftersom studenter har fri frakt, plus att de är supersnabba. Kommer nog ha min nya älskling hemma innan helgen. Då blir det bara att skappa Windows 7 istället för äckel-vista så ska det nog bli bra :)

1 kommentar:

tinazpicaboo sa...

å vilken frässig dator...lycka till med träningen!