torsdag 5 november 2009

Skola 8-10


Det är verkligen helt sjukt mycket just nu. Kanske för att jag läser in en gammal kurs samtidigt som jag läser tre ordinarie kurser, men ändå.
Är i skolan från 8 på morgonen (på föreläsningen eller övning eller laboration) med en kopp kaffe i handen, till 5 på eftermiddagen (på föreläsning, övning, lab eller grupparbete) med en kopp kaffe eller te i handen. Sen åker jag raka vägen hem (mer eller mindre lugn stund i ca 20 minuter på Roslagsbanan) för att eventuellt hinna ta fixa mat (annars tar jag en färdig matlåda ur frysen) och äta för att sedan sätta igång med pluggandet som i bästa fall upphör runt 22 (läggdags), oftast blir klockan snarare 23. Det är ett ganska hektiskt liv just nu. I och med att jag inte får träna annat än promenader blir jag ännu segare också. Träning ger mig ganska mycket energi, men en promenad när det är kolsvart ute är inte precis min kopp med te.

Nåja, klaga kan man ju alltid göra, men nu är det dags för de sista tio minuterna med plugg innan sängen kallar.

Inga kommentarer: