söndag 29 november 2009

En Beta-version?!

Jag gick precis in på SMHI's hemsida för att kika lite på vad det kan tänkas bli för väder imorgon. Det jag möts av är en beta-version av en ny sida. Riktigt bra sådan också. Den känner av direkt var man befinner sig och visar vädret därifrån. Alltså slipper man en massa klick innan man får upp rätt karta. Nu är jag inte lika mycket väder-freak som min pappa, men många gånger är det bra att kunna planera lite efter hur vädret kommer bli.

Efter julmarknaden idag fixade jag och Andreas med allt julpynt som vi äger (t.o.m. granen kom upp). Katterna var mest intresserade av kartongerna faktiskt, men vi får väl se om granen står upp imorgon bitti. Efter det försökte jag göra en del skolarbete (precis som innan vi åt frukost för den delen...) men gav upp efter en stund och tittade på The Holiday istället. En riktigt mysig stund i soffan med Andreas och Harry. Förövrigt en sevärd film om man vill åt feelgood-känslan såhär i juletid.

Nu väntar sängen inför en lika spännande dag imorgon.

Inga kommentarer: