onsdag 18 november 2009

Vård av sjuk pojkvän

Igår började Andreas bli sjuk, och Romina var sjuk. Det fattas just nu bara att jag också blir sjuk och inte kan ta mig till skolan och göra allt som jag behöver göra. Jag tycker synd om Romina som missar, men å andra sidan har jag sagt till henne att inte stressa upp sig utan försöka bli frisk istället. Hon lyssnade i alla fall på mig när jag sa att hon skulle ringa till sjukvårdsupplysningen.
I alla fall har jag varit hemma sedan 11 halv tolv idag. Andreas mådde ännu sämre, och jag hade inget obligatoriskt eller jätteviktigt på eftermiddagen. Nu sitter han i alla fall upp, när jag kom hem låg han i sängen med mössa på...


Jag vet inte riktigt var jag ska börja när det gäller skolarbete, det är så himla mycket som jag borde göra, men jag har beslutat mig för att göra det som det är kortast deadline till. Just nu sitter jag och förbereder inför en lab som jag har i Värmeöverföring imorgon. Den handlar om strömning mellan två vertikala plattor.
Egentligen behöver jag räkna och läsa en massa i Reglertekniken men jag får helt enkelt skjuta på det ett tag, till förmån för annat. När jag är klar med labförberedelserna är det dags att påbörja inlämningsuppgiften som har deadline på fredag. Förhoppningsvis kommer jag hinna plugga en del reglerteknik i helgen, men då ska jag även hinna med att göra lite på projektet i Signaler och Mekaniska System tillsammans med Therese och skriva lite på projektrapporten i Produktframtagning. Det är som sagt mycket nu, men frågan är om jag inte trivs bäst då. Det förutsätter i och för sig att man kan vara ledig på helgen utan att få dåligt samvete, vilket det är dåligt med just nu. Men men, snart är det juletider och förmodligen minst en veckas ledighet, eller vem skämtar jag med egentligen, jag kommer behöva plugga på julledigheten också :P

På tal om jul, Anna Anka ska tydligen ha ett eget program klockan 3 på julafton. Det är ju frågan då vilken Anka man ska titta på...

Inga kommentarer: