måndag 31 maj 2010

Apatisk är mitt mellannamn

Jag sitter och pluggar till en av de svåraste tentorna som jag någonsin pluggat till. Kursen är jätteintressant och väldigt bra för mig att kunna, men själva upplägget på tentan är det absolut sämsta (iaf för mig). Det går ut på att man ska kunna alla viktiga härledningar, formler, uttryck och teori utantill. Man får inte ha någon bok, inget formelblad, ingenting. Okej, det är väl inte så farligt, bara att lära sig?! Ja, om det inte vore för att ex-tentorna saknar facit - hur ska jag då veta vad som är rätt svar? Att frågorna sedan är så luddigt skrivna att man inte riktigt vet vad de frågar efter gör inte precis saken lättare.
Pga det här blev jag lite smått apatisk tidigare. Jag förstår inte hur jag ska kunna lära mig någonting när jag inte vet vad som är rätt eller vad som frågas efter. Men jag får väl ta det som det kommer. Ska göra mitt bästa, och räcker inte det får jag göra mitt bästa nästa gång. Det ska nämligen gå!

Inga kommentarer: