tisdag 25 maj 2010

Sovmorgon

Försov mig såklart i morse, så någon löptur blev det inte. Men kanske lika bra det. Har träningsvärk i varenda muskel i kroppen jobbigt att ha ont, men skönt att känna att kroppen har fått jobba! Imorgon får det nog bli en 5km-runda innan det är dags att vara i skolan halv nio och göra det sista inför optimerings-tentan som är på torsdag.
Efter imorgon kommer jag alltså kunna säga vilken tid jag vill satsa på att klara Vårruset på. Tror att jag ska börja använda min pulsklocka igen så att jag lättare kan hålla koll på tiden under hela rundan. Att ha mobilen som mätur funkar bara bra om man inte vill veta under tiden man springer och om man inte är intresserad av sekunder utan bara minuter.


Förövrigt har jag blivit tillfrågad att göra en sak som kan innebära ännu en utmaning som har med träning att göra. Det är riktigt lockande, och jag tror att det kommer bli av. Återkommer när jag vet säkert om det är någonting att satsa på...

Inga kommentarer: