måndag 31 maj 2010

Löpdagar

Igår var Therese här på eftermiddagen/kvällen. Vi började med att bege oss till elljusspåret för att köra lite löpträning. Det blev ett var i 1,25:an följt av backträning och sen ett avslutande varv. Jag var helt slut efter det på ett riktigt konstigt sätt. Hade blodsmak i munnen, men musklerna eller lungorna var inte alls slut. Konstigt det där.

Sedan blev det lite toast (såklart) följt av film. Vi började kolla på en film på fyran men fattade ingenting, så det blev lite halvt om halvt tittande på Bridget Jones istället.

I morse tog jag mig själv på en löprunda igen. Det var tänkt att det skulle bli 5km, men jag slutade på 4,5 (sprang en kortare väg än jag tänkt). Kom runt på 31 minuter vilket jag tycker är en klar förbättring. Speciellt med tanke på att jag sprang 2,5 av kilometrarna i elljusspåret som är lite mer kuperat än jag är van vid. Men nu är jag i alla fall taggad inför vårruset. Jag ska försöka klara det på under 30 minuter, men vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer: