tisdag 13 januari 2009

Snabb/sårad

Idag har varit en lång dag. Den började kvart i sex. Frukost och sen gå till tåget. Varför är det alltid som Andreas sa så att: "Ju tidigare man går upp desto tidigare kommer man till tåget". Så sant så.
I skolan var det tenta. Satt i ca tre timmar och räknade på kullager, glidlager, planetväxlar osv. Det kändes verkligen som att det gick bättre den här gången än förra gången. Om så är fallet så är det mycket möjligt att jag kan lägga den här tentan bakom mig, det vore underbart.
Efter tentan gick jag till KTH-hallen och solade. Insåg att jag och Romina inte skulle hinna gå och simma, så det fick bli en annan sommaraktivitet. Sen gick jag till TC och det dröjde inte så länge innan först Romina och sen Anna (!) kom dit. Det var verkligen kul att träffa Anna igen, det var ju några månader sedan sist, men kul att hon trivs i Ungern i alla fall.

Jag fick ett sms idag där det stod att mitt paket från Elgiganten låg och väntade på ICA supermarket i Täby Kyrkby. "FINE" tänkte jag, nu har min mobil kommit. Jag åkte till och med tidigare från Romina för att hinna hämta ut den innan ICA stängde. Men det var bara minneskortet som kommit... Liten besvikelse. Får nöja mig med en bild här.

Andreas är på konferens idag och imorgon, så det blir att tillbringa natten själv. Jag är nog lite mörkrädd, eller så bor det faktiskt spöken under sängen. Jag tror på det sistnämnda.

Imorgon börjar allvaret igen. FEM är det enda som står på mitt schema, förutom löpning med Signe på kvällen. Kommer ha gott om tid att plugga lite matte också.

Inga kommentarer: