söndag 6 december 2009

Rammstein

När jag gick i mellan-/högstadiet lyssnade min bror på ett band som hette Rammstein. Jag som alltid har sett upp till min bror (förutom när han är dålig förlorare och bråkar med mig) började självklart också lyssna på dem. De är ett av de få banden som jag fortfarande lyssnar på efter så många år. Jag har väldigt många gånger sagt att det bara är EN sak som jag måste göra innan jag dör, och det är att gå på en Rammstein-konsert.
Nu är ju Rammstein på väg till Sverige (i februari), men jag har ingen biljett. Det finns biljetter att köpa, men de kostar sjukt mycket på grund av att folk har köpt upp biljetterna och nu säljer de för mer än dubbla originalpriset vilket jag som fattig student tycker är riktigt dåligt.
Men, för bara ett par dagar sedan fick jag reda på att Rammstein även kommer att spela på festivalen Metaltown i Göteborg i sommar. Jag är väldigt sugen på att åka på den just därför. Vi får se hur det blir beroende på jobb och framförallt vad min plånbok säger.

Här kommer i alla fall en av mina favoritlåtar med Rammstein, Stirb Nich Vor Mir (Dö Inte Innan Jag):



Jag har även skrivit om det här bandet här.

Inga kommentarer: