onsdag 2 december 2009

En snabb onsdagsmiddag

När jag bodde hemma hos min föräldrar fick vi med jämna mellanrum en jättegod räkgryta av mamma. Jag blev jättesugen på den för ett tag sedan och ringde därför till mamma och bad om receptet. Det visade sig vara ett jätteenkelt recept.

Stark Räkgryta

Ingredienser

Creme fraiche
Räkor
Ärter
Paprika
Dill
Sambal Oelek
(Salt)

Mängden ingredienser är helt upp till var och en. Tycker man att ärter är mycket godare än paprika, kan man ju ta lite mer av de gröna små skönheterna.
Sambal Oelek kan ha väldigt olika styrka beroende på vilket märke man väljer. Santa Marias Sambal krävde, för oss, ca 3 teskedar till 3dl creme fraiche.

Gör såhär

Lägg creme alla ingredienser i en gryta och låt småputtra i ca 10-15 min.
Smaka eventuellt av med salt.
Servera med valfria kolhydrater, jag tycker personligen att pasta passar riktigt bra (gärna tagliatelle)



Inga kommentarer: