fredag 4 december 2009

Värmeöverföring i rör

Nu löste jag äntligen veckans inlämningsuppgift i Värmeöverföring. Det är riktigt jobbigt att man sitter och klurar på ett tal flera kvällar för att sedan inse att man har varit på helt fel (nåja, hade rätt grund, men fel formler).
Jag skrattar gott åt vissa saker som jag får uppleva med mina "nya klasskamrater". Idag sade till exempel vår övningsledare att vi inte skulle lämna in inlämningarna som Excel-filer för att det blir för krångligt att följa lösningarna. Jag blev jätteförvånad att någon ens skulle komma på tanken att göra det. Om jag skulle lösa det i ett program skulle det vara Matlab och sedan skriva kompletterande text i Word. Nåväl, nu är uppgiften löst och jag behövde inte lämna in något papper.

I helgen kommer det bli mycket plugg - imorgon ska jag försöka lösa uppgiften i Signaler och Mekaniska System och på söndag blir det Produktframtagning för hela slanten.

Imorgon blir det dock inte bara plugg, på eftermiddagen ska vi hem till Mathias och Catharina för lite glöggmingel och pepparkaksbak. Det ska bli ett trevligt avbrott.

Nu ska jag titta på film.


Bilden lånad från http://www.rose-hulman.edu

Inga kommentarer: