torsdag 3 december 2009

Hur ser min framtid ut?

Idag åt jag, Signe och Malin lunch på Rice med en kille från McKinsey. Vi pratade med honom om vad vi söker på vår framtida arbetsplats vad vi tror skiljer våra krav från killars krav osv. Det var en riktigt bra lunch då vi fick reda lite mer på hur det faktiskt funkar på McKinsey, det man har hört tidigare har mest varit rykten från andra. Bilden man hade målat upp för sig då stämmer inte alls med bilden jag har av McKinsey nu.

Det tål verkligen att tänkas på om McKinsey kanske är en möjlig framtida arbetsplats för mig. Just nu skulle jag verkligen inte tacka nej, men å andra sidan kommer man (förhoppningsvis) att ha ett par olika tjänster att välja mellan när det väl är dags för att söka jobb.

Nu ska jag försöka lösa inlämningsuppgiften i Värmeöverföring, sedan blir det sängen och kanske en god bok :)

Inga kommentarer: