söndag 13 december 2009

Listor is the shit

Oftast när jag lyssnar på musik lutar det år metal-hållet, men i vissa olika fall har jag spellistor med annan musik på. När jag är deppig brukar jag t.ex. lyssna på sorglig musik, när jag är på partyhumör på dansmusik, när jag tränar på musik med bra takt och när jag pluggar lyssnar jag på riktigt mysig musik.
Just nu har jag självklart en plugglista på (varvat med lite upptempo-låtar för humöret och träningens skull). Den består av låtar med bland andra Amanda Jenssen, Melody Gardot, Norah Jones, Tori Amos och Joni Mitchell. Det är bara ett axplock av låtar som passar till plugg, och just nu är jag lite fast i den här listan.

Nu ska jag fortsätta lyssna och och plugga så att jag kan ge mig ut på en skön promenad om 45 minuter. Vallentunasjön är dagens destination.

Inga kommentarer: