söndag 20 december 2009

Lite mindre kortfattat


De senaste dagarna har jag varit ledig på riktigt. Så himla skönt har det varit.
I fredags efter tentan (som gick jättebra) åkte jag hem till Romina där alla tjejer hade en helt underbart trevlig kväll tillsammans. Det blev kassler, singstar, julklappar, födelsedagsfirande för Therese, Buzz och mycket skratt. Tiden rann iväg, men jag hann precis med sista tåget hem.

Igår var jag och Therese W på tentapub i skolan. Ingen av oss var särskilt pepp från början, men efter att vi kommit dit blev det riktigt trevligt, och vi åkte hem senare än planerat.

Idag har vi haft julmys här hemma. Vi hade bjudit betydligt fler än vad som dök upp, men trots det hade vi en riktigt mysig kväll. Therese och Sebbe var här och det blev risgrynsgröt, vörtbröd, prinskorv, sojakorv, köttbullar, lussebullar m.m. Detta avnjöts till Polarexpressen en feelgood-film som är värd att ses enligt mig. Mysig och stämningsfull.
Efter maten åkte vi till Svinninge och tittade på julbelysningen utanför ett hus som flera gånger vunnit pris för sin otroliga julbelysning. Det var riktigt mysigt, och mycket berodde nog på det underbara vädret som är just nu.

Fick förresten en jättefin julklapp av Therese och Sebbe, en bok som heter Simon's Cat.


Bilden lånad från http://www.simonscat.com/

Inga kommentarer: