måndag 5 oktober 2009

Afropower Dance


Det blev väldigt stressig idag. Andreas och jag insåg alldeles för sent att det var dags att äta lunch. Så jag fick kasta i min maten samtidigt som jag packade väskan. Men vi hann med tåget. Det var verkligen jätteskönt att efter de här månaderna kunna ta tåget hela vägen in till Stockholms Östra igen efter all renovering.
Föreläsningen slog alla rekord i hur långtråkig en föreläsning kan vara. Det blir lätt så när man förstår allting och har en föreläsare som pratar i slow motion och som att vi vore ett gäng dagisbarn.
Efter föreläsningen blev det i alla fall träning. ÄNTLIGEN kom jag och Therese iväg på Afropower Dance. Det var ett roligt pass, men inte alls så jobbigt som jag trodde. Det kan i och för sig bero på att man mest stod och koncentrerade sig på att göra rätt, men Therese och jag bestämde oss i alla fall för att springa lite på löpbanden. Det blev tyvärr bara 13 minuter (2km) på grund av magont.

Veckans träning kommer se ut som följer:
  • Måndag (idag) - Afropower Dance och löpning
  • Tisdag - Vila
  • Onsdag - Löpning och styrketräning (bröst, rygg och triceps)
  • Torsdag - Löpning och styrketräning (biceps, mage och axlar)
  • Fredag - Bodypump (förhoppningsvis)
  • Lördag - Vila/promenad
  • Söndag - Vila/promenad
Nu har jag och Andreas lagat en riktigt enkel fiskgratäng på Pagasiusfiléer med potatis till. Receptet kommer i vanlig ordning från Tasteline (ska börja titta i de mängders mängder pappersrecept som jag har istället).

Nu blir det mat bestående av hembakat bröd och te (äter nästan aldrig lagad mat på vardagskvällar) och sen lite plugg innan sängen kallar.

Inga kommentarer: