torsdag 15 oktober 2009

Då blir jag förbannad!

På tåget på väg hem från skolan idag började konduktören gapa lite på en kille som var i 16-årsåldern. Han satt nämligen och sov och svarade inte när hon ville kolla på hans biljett. När hon inte fick kontakt med honom började hon fråga efter sjukvårdare på tåget. Vid Mörby station stod tåget stilla ett ganska bra tag och hon hade ringt ambulans eftersom han verkade avsvimmad. Men ambulansen skulle tydligen komma fram snabbare till Roslags Näsby, så tåget fortsatte dit med konduktören i vår vagn hela tiden. Väl framme vid Roslags Näsby gick konduktören av för att möta ambulanspersonalen. Då vaknar killen till efter ett tag och en man sätter sig bredvid honom och frågar hur det är. Då reser killen bara på sig, varpå mannen frågar: "Ska du av här eller?" och killen svarar "Aa" och går av. När konduktören och ambulanspersonalen frågade honom i förbifarten (han sket fullkomligt i dem) sa han bara att han hade sovit...

Snacka om att fler än jag blev riktigt förbannade på honom. Inte nog med att han plankat, han har även gjort så att flera tåg blir försenade (ja, ingen större fara det heller). Det värsta är att han tagit upp en ambulans tid. Det kan vara tid som kan betyda liv eller död för någon annan. Jag har verkligen svårt för sådana "människor". Hur fan kan man ha hjärta (hjärna) att göra något sådant?

USCH!

1 kommentar:

Elin sa...

Tack så himla mycket för det! :)
Gu så duktig du är på att träna! Önskar jag hade lika bra GO i mig!